با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر تب تبلیغات در کشور افزایش مییابد. نامزدها به دنبال کارآمدترین و مناسب ترین راه برای برنامه ریزی تبلیغات انتخاباتی خود هستند. تبلیغات نقش بسیار پر رنگی در برد و باخت در انتخابات دارد. فرقی نمی کند که شما کاندیدای انتخابات هستید یا مسئولیت مدیریت ستاد انتخاباتی نامزد را بر عهده دارید.
در ادامه مقاله به موثرترین راه برای مبارزه برای پیروزی خواهیم پرداخت.
تبلیغات انتخاباتی سنتی
پیش از آن کاندیداها برای تأثیرگذاری بیشتر در میان مردم حضور فعال داشتند.
امسال با توجه به شیوع بیماری کووید 19 و با موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا، هرگونه تجمع تبلیغاتی ممنوع اعلام شد. داوطلبان موظفند از توانمندی های رسانه ملی و فضاهای مجازی برای تبلیغات استفاده کنند.
شیوه های تبلیغات سنتی:
- ملاقاتهای مردمی
- برگزاری تجمعات
- ایجاد ستادها
در کنار این نوع تبلیغات سنتی، تبلیغات محیطی نیز وجود دارد. روش دیگری که نامزدهای انتخاباتی برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی استفاده میکنند، توزیع آگهیها و پوسترها است.
با توجه به هزینه های بالای کاغذ و همچنین با افزایش سطح آگاهی اجتماعی مردم در زمینه حفاظت از محیط زیست، استفاده از این روش برای نامزدهای انتخاباتی که مسئولیت حفاظت از شهر، روستا و کشور را بر عهده خواهند داشت، منطقی به نظر نمی رسد.
روش جدید تبلیغات انتخاباتی
با توجه به اپیدمی ویروس کرونا در جهان، نحوه تبلیغات مانند سایر موضوعات تغییر کرده است.
یکی از الزامات نامزدهای انتخاباتی امروز، پیمودن مسیر تحول است. این همکاری باعث می شود که نامزدهای انتخاباتی در رقابت موثرتر باشند.
موضوع دیگری که می تواند به طور غیرمستقیم افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهد، به روز رسانی نامزدهای انتخاباتی است.
تبلیغات از طریق پیامک، رسانه های ملی و اجتماعی از رایج ترین روش های نوین تبلیغات انتخاباتی است.
در سال های اخیر شبکه اجتماعی به یکی از بزرگترین پایگاه های تبلیغاتی تبدیل شده است. تبلیغات انتخاباتی در این شبکه ها می تواند مستقیماً افراد را تحت تأثیر قرار دهد. این در حالی است که بسته به نوع شبکه اجتماعی، گروه خاصی از کاربران که عمدتاً جوانان هستند، هدف قرار می گیرند. در حالی که شرایط پیروزی در انتخابات، تأثیرگذاری بر همه افراد جامعه است.
یکی از راه های کاربردی و جدید در تبلیغات انتخاباتی استفاده از تابلو پیامک است. در اینجا دلایل اهمیت این نوع تبلیغات آورده شده است:
- ارسال پیامک انبوه
- تسلط بر بازار هدف
- اطلاع رسانی سریع
- کاهش هزینهی تبلیغات محیطی
برای مقایسه بهتر می توانید تعرفه ارسال پیامک انبوه را با تعرفه چاپ بروشور مقایسه کنید!
سامانه پیامک انتخاباتی، روشی عالی برای پیروزی
طبق آمار اعلام شده 95 درصد پیامک ها توسط مردم خوانده می شود! امروزه بیشتر توده مردم، چه سنتی و چه مدرن، مشغول تلفن همراه خود هستند. بنابراین ارسال پیامک می تواند روشی بسیار موثر و هدفمند در تبلیغات انتخاباتی باشد.
یکی از موثرترین روش های تبلیغاتی در شرایط فعلی ارسال پیامک گروهی است. با توجه به کاستی های تبلیغات سنتی و لزوم استفاده از توانمندی های رسانه ملی با توجه به بخشنامه های ستاد ملی مقابله با کرونا، استفاده از تابلو پیامک را می توان یکی از موثرترین روش های تبلیغات انتخاباتی در کشور معرفی کرد. ایران.
سامانه ارسال SMS چیست؟
بازاریابی پیامکی یا بازاریابی پیامکی روشی برای بازاریابی پیام کوتاه است. تبلیغات از طریق این روش بسیار کم هزینه و موثر با استفاده از سامانه ارسال پیامک انجام می شود. با توجه به در دسترس بودن تلفن همراه و عدم نیاز به اینترنت، دید پیامک های تبلیغاتی به آمار بیش از 90 درصد رسیده است.
کاندیداها در درجه اول باید در رقابت انتخاباتی موفق ظاهر شوند و با دیدن آنها نظر توده ها را جلب کنند. در مرحله بعدی، آنها باید تعامل و ارتباط خود را با مخاطبین خود حفظ کنند تا طرفداران وفادار بیشتری ایجاد کنند.
سامانه پیامکی امکان ارسال پیامک گروهی برای جلب رأی و همچنین حفظ ارتباط با مخاطبین خود از طریق ارسال پیامک را در اختیار نمایندگان قرار می دهد.
انواع ارسال پیامک از طریق پنل پیامکی
ارسال به بانک شماره
در سامانه ارسال پیامک آمارد پیامک با توجه به نیاز کاربران بانکی با شماره های مختلف راه اندازی شده است. یکی از این بانک ها شامل شماره هایی است که برای ارسال پیامک منطقه ای تنظیم شده است. این روش با ارسال کد پستی متفاوت است.
ارسال به بانک شماره به تفکیک شهر و استان
تفکیک شهر و پیشوند یکی از مؤثرترین ویژگیهای فرآیند تبلیغات بهویژه برای شورای شهر است. به این ترتیب نامزدهای انتخاباتی می توانند با توجه به نیاز خود از بانک شماره تلفن همراه استفاده کنند.
ارسال به بانک شماره بر اساس پیامک کدپستی
پیامک کدپستی یک ویژگی کاربردی تبلیغات پیامکی است که با تفکیک دقیق مخاطبان بر اساس شهر و منطقه سروکار دارد. نامزدها می توانند از این ویژگی برای هدف قرار دادن تبلیغات و کمپین های خود تا حد امکان استفاده کنند.
ارسال پیامک بر اساس سن، جنسیت و اصناف
ارسال پیامک بر اساس سن و جنسیت امکان هدف گذاری دقیق مخاطبین را فراهم می کند. تا داوطلبان بتوانند با توجه به سن و شغل خود محتوای پیامکی تهیه کنند. همچنین از این طریق امکان دسترسی به آرای خردسالان برای نامزدهای انتخاباتی وجود دارد.
ارسال پیامک به مشاغل داخل کشور نیز می تواند یکی از عواملی باشد که نامزدهای انتخاباتی قصد دارند آن را هدف قرار دهند.
مزایای سامانه اس ام اس انتخاباتی
از جمله مزایای سامانه پیامکی در تبلیغات انتخاباتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- با پنل پیامک قادر خواهید بود بر اساس عواملی خاص به اهدافی مانند جذب و تاثیرگذاری بر مخاطبین هدف دست یابید.
- امکان ارسال پیامک گروهی و جداسازی مخاطبین بر اساس سن، منطقه، شغل و اتحادیه از این طریق وجود دارد.
- شما می توانید با استفاده از نظرسنجی ها از طریق پیامک با کاربران ارتباط برقرار کرده و با آنها تعامل داشته باشید.
- به این ترتیب او تأثیر ماندگار و مؤثری بر اذهان عمومی گذاشت.
- از این طریق می توان هزینه های تبلیغاتی گران قیمت را کاهش داد.
- با استفاده از سامانه پیامکی امکان ارسال بر اساس کد پستی و گوگل مپ داوطلبان وجود دارد. (از مهمترین مزیت های این خدمت در تبلیغات انتخاباتی شوراهای شهر و روستا می باشد).
- ا اعمال ماژول هایی می توان به شماره حامیان و یا رای اولی ها دسترسی پیدا کرد و به صورت هدفمندتر در جلب آرا کوشید.
- اطلاعات ستاد انتخاباتی شامل جلسات عمومی، گفتگوهای تلویزیونی و پیام های انتخاباتی از طریق پیامک برای مخاطبین این ستاد ارسال شد.
امکان استفاده از منشی تلفنی و منشی تلفنی باعث می شود تبلیغات شما هدفمندتر شود. (استفاده از این دو واحد می تواند برای کاندیداهای شورای شهر بسیار مفید باشد.)
با استفاده از پاسخگوی خودکار، داوطلب می تواند یک فهرست و فهرست پیامک ایجاد کند.
با ارسال شماره، مخاطبین می توانند اطلاعات داوطلب را دریافت کنند. با استفاده از ماژول منشی پیام های دریافتی، داوطلبان یک منشی پیامکی دارند که به راحتی می تواند اطلاعات طرفداران را دریافت و ضبط کند.
نمونه پیامک پاسخگوی خودکار انتخابات:
شهروند گرامی برای دریافت اطلاعات نامزد انتخاباتی …. با ارسال عدد
1 رزومه کاندید
2 آدرس ستادها
3 تاریخ سخنرانی ها
4 شبکه های اجتماعی را دریافت کنید.
با استفاده از منشی پیام دریافتی نامزدها می توانند باشگاه هواداران را ایجاد کنند. به وسیله آن به بانک شماره تلفنی هواداران خود دسترسی پیدا کنند.
نمونه پیامک منشی پیام دریافتی:
همشهری گرامی ؛ سلام و احترام
صداقت، تعامل، تلاش، جهت شهری آباد
نام کاندیدا و کد انتخاباتی
برای عضویت در باشگاه هواداران (نام کاندیدا به صورت کامل) عدد 1 را به شماره ….. ارسال کنید.
ارسال پیام انتخاباتی نیازمند رعایت چه فاکتورهایی است؟
استفاده از سامانه پیامکی روشی معتبر برای تبلیغات انتخاباتی است.
اما آنچه که نباید از آن غافل شد، متن آگهی ها و تبلیغات انتخاباتی است. در زیر مواردی را که باید هنگام ارسال نامه های انتخاباتی در نظر داشته باشید، مورد بحث قرار خواهیم داد.
- کوتاه و مختصر بنویسید.
- برای ارسال پیام از اعداد تصادفی و کوتاه استفاده کنید.
- به بهترین زمان ارسال پیامک گروهی توجه کنید.
- نام نامزد و قانون انتخابات را در ابتدای متن قرار دهید. (اگر پیامک باز نشود، نام داوطلب همچنان ظاهر می شود.)
- هرچه پیام های بیشتری برای مخاطبین خود ارسال کنید، دائمی تر و موثرتر هستند.
- خلاقیت بیشتر در نوشتن بنرهای تبلیغاتی می تواند اثربخشی آنها را افزایش دهد.
نمونه متن پیامک تبلیغات انتخاباتی 1400
حرکت به سوی باز کردن گرههای اقتصادی!
دکتر(—–) ، کد انتخابات (—–)
—————————————————————-
زندگی خوب برازنده هر ایرانی
مهندس(—–) ، کد انتخابات (—–)
قوانین و مقررات پیامهای تبلیغات انتخاباتی
نامزدهای انتخاباتی و سامانههای پیامک برای فعالیت تبلیغاتی انتخابات در حوزه ی ارسال پیامک ملزم به رعایت دستورالعمل هایی هستند. در ادامه به این دستورالعمل ها خواهیم پرداخت.
- نامزدهای انتخاباتی باید پیامک انبوه تبلیغاتی خود را تنها از طریق اپراتورهای داخلی و براساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی ارسال نمایند.
- شماره و نام سامانه پیامک طرف قرارداد خود را به فرماندار مرکز حوزه انتخابیه و هیأت نظارت مربوطه اعلام نمایند.
- سامانه های پیامک وظیفه دارند که پیامکهای انبوه انتخاباتی ارسالی را به شمارهای که توسط فرماندار مرکز حوزه انتخابیه و هیأت نظارت مربوطه ارسال کنند.
- استفاده از اطلاعات شخصی کاربران در ارسال پیامک بدون اجازه و امکان دسترسی به سامانه ها نوعی تجاوز به حریم خصوصی شهروندان محسوب می شود.
- زمان ارسال پیامک های انبوه باید به گونه ای تنظیم شود که باعث سلب آرامش کاربران و مزاحمت برای آن ها نشود.
- در بکار بردن کلمات محتوای پیامک دقت کنید چرا که برخی از موضوعات نیاز به تاییدیه ارگان های مرتبط دارند.
اهمیت انتخاب پنل پیامکی مناسب
با توجه به اهمیت تبلیغات در انتخابات و زمان ناکافی آزمون و خطا، انتخاب سامانه مناسب تابلو پیامک می تواند از فشار تبلیغات انتخاباتی نامزدها بکاهد.
خطا و خرابی تابلوهای پیامک به راحتی می تواند منجر به شکست کمپین تبلیغاتی نامزد شود. بنابراین شناخت صحیح در انتخاب سامانه پیامکی بسیار مهم است.
سؤالی که معمولاً در ذهن نامزدها یا نمایندگان وجود دارد این است:
- کدام سامانه را برای دریافت خدمات انتخاب کنند؟
- چه اقداماتی بر تبلیغات پیامکی آن ها ضربه می زند؟
ارائه خطوط
یکی از مواردی که در دریافت خدمات برد پیامک باید به آن توجه کنید نوع خطی است که در اختیار شما قرار می گیرد.
استفاده از خطوط خدماتی و شرکت در تبلیغات انتخاباتی مناسب نیست.
مقررات استفاده از این خطوط در تابلوی پیامک انتخابات نقض شده و ملزم به پرداخت جریمه است.
ارائه خطوط اشتراک در تابلوی پیامک انتخابات برای برند مضر است.
به دلیل فونت های مشترک، این امکان وجود دارد که سایر کاربران با همان فونت پیام هایی را برای عموم ارسال کرده باشند. این بدیهی است که نامزد را بی اعتبار می کند. خطرات دیگر استفاده از فونت های مشترک شامل نقض استفاده سایر کاربران و مسدود کردن فونت است.
ظرفیت ارسال
یکی دیگر از مواردی که در انتخاب سامانه پیامکی باید به آن توجه کرد، امکان ارسال پیامک است. آیا سرور به تعداد پیامک های تبلیغاتی داوطلبان در سطح گروه پاسخ می دهد؟
برای دریافت خدمات برد پیامک با شرکت های معتبری که توانایی ارسال پیامک بالایی دارند و گول سایر سیستم ها را نخورید همکاری کنید!
بانک پیامکی
همانطور که قبلا در مقاله ذکر شد، توجه به بانکداری پیامکی و تفکیک مخاطبین بر اساس اهداف می تواند کلید پیروزی در انتخابات باشد. داشتن یک بانک شماره تلفن قوی و به روز نگه داشتن آن از عوامل مهمی است که باید مراقب آنها بود.
قبل از امضای قرارداد حتما اطلاعات بانک اس ام اس خود را با استفاده از سامانه برد پیامک چک کنید.
پشتیبانی، مهم ترین ویژگی های پنل پیامکی
با توجه به اهمیت موضوع انتخابات، شرکت ارائه دهنده باید پشتیبانی فنی 24/7 را انجام دهد.
با توجه به شلوغی ستادهای انتخاباتی، فرصتی برای پیگیری و گفتگوی تلفنی و همچنین فرصتی برای حل سوالات درون شبکه وجود ندارد. بنابراین داشتن تیم های پشتیبانی 24 ساعته می تواند بزرگترین مزیت برد پیامک باشد. قبل از خرید سیستم با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید. به این ترتیب می توانید کیفیت و تعهد آنها را در پاسخ تضمین کنید.
چرا سامانه پیامک آمارد پیامک را برای تبلیغات انتخاباتی انتخاب کنیم؟
با توجه به اهمیت انتخاب تابلوی پیامک مناسب برای تبلیغات انتخاباتی، همکاری با یک سامانه قدیمی و بزرگ در این زمینه می تواند از آزمون ها و خطاهای موجود بکاهد. و همچنین ارائه جامع ترین خدمات.
آمارد پیامک یکی از قدیمی ترین و بزرگترین ارائه دهندگان خدمات پیام کوتاه در کشور است. از خدمات سامانه آمارد پیامک می توان به موارد زیر در تبلیغات انتخاباتی اشاره کرد:
- پشتیبانی 24 ساعته
- بانک پیامکی 15 میلیونی جدید
- ارائه خطوط اختصاصی
- ارسال هدفمند
- ارسال پیامک انبوه بدون محدودیت
- هزینهی مناسب
و سایر خدمات که با تماس به مشاورین تیم آمارد پیامک می توانید در کمپین انتخاباتی خود از آن بهرمند شوید.